OUR BRANDS:
Current issue

Here you can find the contents
of the current issue
Magazyn Dźwig 4/2019
Subscription
News
Magazine Archive
Innowacyjne rozwiązania dla zmieniającej się branży

fot.Power-Tech (3)
Firma Power-Tech z Wałcza, będąca przede wszystkim producentem najszybszych na świecie wypalarek laserowych do obróbki metali, która kontynuuje wieloletnią tradycję produkcji komponentów dźwigowych w tym mieście, przyzwyczaiła nas do innowacyjności oferowanych rozwiązań oraz przemyślanej konstrukcji wytwarzanych podzespołów, ułatwiającej prace instalacyjne oraz późniejszy serwis dźwigu.

Produkt, a w zasadzie system, który zaprezentujemy Państwu dzisiaj, stanowi niespotykane dotąd ułatwienie pracy instalatora i konserwatora dźwigu.

Nowy system

Firma Power-Tech opracowała system chwytaczy jednokierunkowych, wyzwalanych za pomocą linki, o których pisaliśmy już w ubiegłym roku. Teraz dostępne są one w komplecie z kompatybilnym ogranicznikiem prędkości oraz wszystkimi potrzebnymi do montażu akcesoriami, a to wszystko zintegrowane z ramą kabinową.

Innowacja polega na prostocie

Wspomniane chwytacze jednokierunkowe cechuje niespotykana do tej pory w rozwiązaniach tego typu konstrukcja. Zmianie uległa budowa prowadnicy rolki (bieżnia), jest ona wydłużona, posiada też odpowiednio dobrany kąt nachylenia, w związku z czym nie potrzeba dużych sił, by doprowadzić ją (rolkę) do krańcowego położenia i tym samym zatrzymania dźwigu. Samo zatrzymanie odbywa się poprzez zblokowanie rolki pomiędzy krańcowym odcinkiem jej bieżni a prowadnicą. Doprowadzenie rolki z pozycji parkowania do krańcowego jej położenia na bieżni, w którym następuje zatrzymanie dźwigu, przebiega bardzo płynnie i nie wymaga zastosowania dużej siły, co z kolei pozwoliło na zupełnie nowe podejście do kwestii wyzwalania chwytacza i w zasadzie ten właśnie element stanowi novum opisywanej konstrukcji.

Uruchomienie chwytacza odbywa się za pomocą prostej elastycznej linki w pancerzu i z tego faktu wynika wiele istotnych konsekwencji. Zastosowanie linki pozwala między innymi na precyzyjną regulację układu kilku chwytaczy. Elastyczne cięgna umożliwiają także uniknięcie sytuacji, w której przy gwałtownym szarpnięciu linki ogranicznika prędkości następuje uszkodzenie (skręcenie) sztywnych elementów mechanicznych służących do połączenia jednego chwytacza z drugim.

W przypadku połączenia grupy chwytaczy za pomocą linek, regulacja i eliminacja ewentualnych luzów odbywa się za pomocą śrub regulacyjnych na ich końcach, co w efekcie pozwala na bardzo precyzyjne wyregulowanie momentu zatrzymania nawet dużej grupy chwytaczy.

Kolejnym plusem oferowanego przez firmę Power-Tech rozwiązania jest redukcja wagi chwytacza – w tradycyjnych konstrukcjach wyzwalacz stanowi około 30% masy chwytacza, tutaj problem ten nie występuje.

Wyzwalacz, który jest powiązany z linką ogranicznika prędkości, można zamontować w każdej części ramy niezależnie od umiejscowienia samych chwytaczy, np. sytuacje, w których chwytacz zamontowany jest w dolnej belce ramy, a wyzwalacz na górze, nie stanowią już problemu. Podobnie rzecz ma się w przypadku montażu po lewej lub prawej stronie prowadnicy – nie ogranicza nas wymóg, że linka musi być po tej samej stronie co wyzwalacz – elastyczne cięgna pozwalają w tej materii na dużą swobodę konstrukcyjną.

Dalszy rozwój produktu

Po uzyskaniu znakomitych parametrów pracy chwytacza przyszła kolej na dopracowanie pozostałych elementów układu, przede wszystkim dobranie odpowiedniego ogranicznika prędkości, który pozwoli w pełni wykorzystać swobodę w projektowaniu dźwigu, na jaką pozwala zastosowanie linek. W efekcie firma dźwigowa, która decyduje się na współpracę z Power-Tech, otrzymuje chwytacze zintegrowane z belką ramy, ogranicznik prędkości wraz z linką i jej sprężynowymi naciągami oraz specjalny łącznik. Istnieje możliwość zakupu całego zestawu wraz z ramą kabinową lub dla firm, które same produkują ramy, samych chwytaczy wraz z systemem wyzwalania oraz dokumentacją techniczną pozwalającą na swobodne wpisanie ich w projekt dźwigu.

Jakie są jeszcze zalety tego rozwiązania?

Dostarczamy chwytacze w ramie, łącznik, ogranicznik prędkości, co stanowi kompletne rozwiązanie – mówi Jerzy Ejma – konstruktor tego produktu. Ogranicznik jest uniwersalny, można go zamontować z przodu, z tyłu, lewej i prawej strony ramy. Dzięki zastosowaniu linek to klient decyduje o umiejscowieniu chwytaczy, co pozwala rozwiązać wiele problemów związanych z występowaniem różnych ograniczeń wynikających z ograniczonej przestrzeni w szybie dźwigu. Chwytacze są zamienne, zamieniamy lewy na prawy i linki są po drugiej stronie, zaś łącznik wtedy zakłada się z drugiej strony. Jest to naprawdę modułowe rozwiązanie, możemy umiejscowić belkę z chwytaczami na górze ramy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by znajdowała się ona na dole. Rekomendujemy umiejscowienie chwytaczy w górnej belce, co znacznie ułatwia pracę konserwatora, który dzięki takiemu rozwiązaniu ma wszystkie elementy bezpieczeństwa w zasięgu wzroku i ręki.

Niewątpliwą zaletą naszego produktu jest też konkurencyjna cena, która wynika z prostoty rozwiązania. Jeśli chodzi o terminy, również jesteśmy nie do pokonania i możemy konkurować ze wszystkimi największymi koncernami.

By przekonać się w pełni o zaletach naszego rozwiązania warto obejrzeć film, do którego link znajdziecie Państwo poniżej. Zapraszam do współpracy – podsumowuje Jerzy Ejma.

POWER-TECH

ul. Nowomiejska 74 E, 78-600 Wałcz,

501 539 054,

https://youtu.be/VUMwDhpiyuo

picture:
click to zoom
admin | added 2020-01-16
TAGS: magazyn Dźwig | dźwig | winda | Power-Tech | komponenty dźwigowe